Fina brev:

10 mars 2010:
"Så kul! Hjälp som jag skrattade åt dig oanständiga människa! Du är heltoppen, såg dig på Intiman och det var första men förhoppningsvis inte sista gången. Kalas!
Hälsning Sissela Kyle"

21 december 2010:
"Hej Cilla! Kul att vi är fb-vänner! Ville bara hylla dig lite grand; såg dig på ROAST och tyckte du var fullkomligt fabulöst bra och rolig! Kör hårt och hoppas vi syns någon gång.
God Jul! Rachel Molin"

fredag 12 februari 2010

Mansdiskriminering!


Den här avskyvärda mansdiskrimenerande tavlan hängde i hallen på ett hotell i Malmö.

Klicka på denna skylt så ni ser vad det står.
Fy satan sicken diskriminering av mannen i vårt 2010! "...First Lady till kvinnans naturliga val". Ni vet att det är ju bara vi kvinnor som älskar badrocken och tofflorna och en tidning och en underbar kopp te efter en hektisk dag! Skulle jag sovit en natt till på hotellet så hade jag kopierat upp en tavla till "First Man" där jag hade skrivit snudd på ordagrant vad som stor på "First Lady-tavlan men med en liten ändring i slutet:

"Finns det något bättre efter en lång, hektisk dag än att svepa in sig i en tjock  badrock, sticka fötterna i ett par nya sköna tofflor och bara koppla av med härliga porrfilmer och ett glas Whiskey".

Då skulle det bli hus i helvete på oss kvinnor dessutom!

På väg mot Stockholmståget, vid Malmö stations perrongcentral,
stannade jag upp då jag såg denna lilla plats mitt i asfalten. Pausplats. Med slitet hörn.

Och denna en bit ifrån. Mötespunkt. Filosofihörn. Varför är en punkt i "ö" borta? Och "i" och "l"?

Titta här sån liten sketen kant som dödar personen!
De borde ju kunna bygga upp med nå´n liten list så detta ej kan ske.