Fina brev:

10 mars 2010:
"Så kul! Hjälp som jag skrattade åt dig oanständiga människa! Du är heltoppen, såg dig på Intiman och det var första men förhoppningsvis inte sista gången. Kalas!
Hälsning Sissela Kyle"

21 december 2010:
"Hej Cilla! Kul att vi är fb-vänner! Ville bara hylla dig lite grand; såg dig på ROAST och tyckte du var fullkomligt fabulöst bra och rolig! Kör hårt och hoppas vi syns någon gång.
God Jul! Rachel Molin"

måndag 24 augusti 2009

Allsång på buss no 5

På väg hem från giget på Malmö- Festivalen i förra veckan så var jag så sprittig och glad i kroppen som bara en Malmöälskare kan vara. Det är så´n feststämning i denna stad så det är makalöst! Alltså även när det inte är just Malmö- Festivalen...

Nåväl. Jag tog buss no 5 efter giget, mot Centralstationen, där ju nattåget väntade. Jag sa hyfsat högt till ett par som satt brevid mig; "Malmö till huvudstad! Ge mig ett M!" De hängde på. "Ett A. Ett L. Ett M. Ö. Vad blir det? Malmöö...". Alla var med på en gång, unga som gamla, fulla som nyktra!

Hela bussen log mot mig och jag fick ett plötsligt infall att sjunga. Högt. Med alla. Drog igång en allsång! Hela bussens åkare var med! Helt okända för varann satt vi där och sjöng.

Här ser ni en liten sekvens från detta magiska ögonblick, sådana som ska sparas i ens minne för alltid.