Fina brev:

10 mars 2010:
"Så kul! Hjälp som jag skrattade åt dig oanständiga människa! Du är heltoppen, såg dig på Intiman och det var första men förhoppningsvis inte sista gången. Kalas!
Hälsning Sissela Kyle"

21 december 2010:
"Hej Cilla! Kul att vi är fb-vänner! Ville bara hylla dig lite grand; såg dig på ROAST och tyckte du var fullkomligt fabulöst bra och rolig! Kör hårt och hoppas vi syns någon gång.
God Jul! Rachel Molin"

torsdag 20 augusti 2009

Humor vs sorg

KLICKA på denna länk (så får du en fin bakgrundssång när du läser mitt inlägg):

http://www.youtube.com/watch?v=FLR9yyI9CHg

Alldeles nyss hemkommen från älskade Malmö satte jag mig genast ner vid köksbordet här och började skriva på min 30-minutersact, med bebis i knät.
Efter mitt gig igår på Malmöfestivalen insåg jag att jag nu ej längre är rookie, utan faktiskt en seriös komiker. Betald. Därför måste jag NU börja förbereda mig ordentligt! Inte bara sitta timmarna innanoch klottra ihop acten för kvällen och skriva upp den på handen då jag ju inte haft en chans att memorera den...
Jag kör ju på GASTA här i Gävle- som HEADLINER- den 5e september. Mitt längsta gig hittills på alltså 30 minuter.
Ska dessutom köra en helt ny- oerhört känslig (för mig) rutin. Det har tagit 12 år för mig att hitta nå´t roligt i det sorgsna. Men nu kom materialet (läs; skämten- till mig inatt på nattåget hem).
Sorg och humor ligger mycket nära varann. Utan den andres existens skulle ingen av dem existera. Om man nu kan personifiera känslor med "den" och "dem". Men känslor är ju personliga...