Fina brev:

10 mars 2010:
"Så kul! Hjälp som jag skrattade åt dig oanständiga människa! Du är heltoppen, såg dig på Intiman och det var första men förhoppningsvis inte sista gången. Kalas!
Hälsning Sissela Kyle"

21 december 2010:
"Hej Cilla! Kul att vi är fb-vänner! Ville bara hylla dig lite grand; såg dig på ROAST och tyckte du var fullkomligt fabulöst bra och rolig! Kör hårt och hoppas vi syns någon gång.
God Jul! Rachel Molin"

måndag 21 september 2009

Drömmen om Parlamentet


Jag har hört rykten om, från inre ickekriminella kretsar, att Parlamentet (som jag ju debuterade i under våren) satsar på gamla godingar i höst och inte på helt okända trebarnsmammadebutanter.

De ska tydligen få upp tittarsiffrorna igen som har legat lite väl låga under 1,5 år tydligen. Jag skrev att det behöver de inte alls göra för min skull. Jag ser programmet ändå, trots låga siffror.

Men jag förstår dem! Om man tänker globalt (iallafall Sverigalt). Men de tänker inte alls på hur JAG känner det! Fick lysande rescensioner från alla omkring och utanför mig. Har gått hela sommaren och vilat inför stundande berömmelse som ett andra avsnitt skulle gett.

Fick till och med ett brev från en annan bisittare (en sådan som får upp tittatrsiffrorna) som ej var med i mitt avsnitt dessutom- utan verkade skriva helt från hjärtat att jag gjorde den bästa debuten sedan Björn Gustavssons!!! Detta gav mig en enooorm hybris och jag trodde jag nu änteligen jäklars skulle jag få gliiida på en räkmacka... Men ingen har frågat mig om jag vill vara med igen. ÄN.

Skrev nyss detta brev till en viktig person på TV4s Parlamentethelsikesredaktion (brevet i detta blogginlägg är dock något kortat. Har tagit bort informationen om att jag kan Tae Kwon Do, lite Krav Maga samt att jag vet var Anders s Nilsson bor. Ångrade mig då jag skrev med det i originalet men det hann ju skickas):

"Jag har fått många lovord över min debut i Parlamentet i våras (avsnitt 10), både från nära & kära och från proffs i branschen. Fick bland annat ett brev från en annan Parlamentetdeltagare (som ej var med i mitt avsnitt) som hävdade att jag gjort den bästa debuten sedan Björn Gustavsson... Det du!

Brukar inte skriva tiggarbrev som dessa, men har abslout inget att förlora på att göra det förutom lite värdighet- men det struntar jag i.

Jag undrar: vill du ge mig nya producentens mailadress så jag kan skriva och övertala honom?"

---Här stod hotelserna i originalbrevet.---

"Skulle bli sååå tacksam!!!

Kram på dig!

Varma sensommarhälsningar;

Eder Cilla Domstad"

Nu har jag gjort vad jag kunnat.