Fina brev:

10 mars 2010:
"Så kul! Hjälp som jag skrattade åt dig oanständiga människa! Du är heltoppen, såg dig på Intiman och det var första men förhoppningsvis inte sista gången. Kalas!
Hälsning Sissela Kyle"

21 december 2010:
"Hej Cilla! Kul att vi är fb-vänner! Ville bara hylla dig lite grand; såg dig på ROAST och tyckte du var fullkomligt fabulöst bra och rolig! Kör hårt och hoppas vi syns någon gång.
God Jul! Rachel Molin"

onsdag 16 september 2009

Halleluja! Jag har blivit FRÄLST!

Koenigsegg ccx

Detta inlägg har inget som helst att göra med ståupp nej,
men jag kan faen inte låta bli att göra det ändå.
Jag har ju varit kär i vår svenska bil KOENIGSEGG i flera år.
Alltså långt innan den blev "känd" för allmänheten (genom att Koenigsegg köpt SAAB).
Jag har just nu egentligen fullt upp- har precis lagt alla tre små stjärnskott och skulle ha diskat undan, plockat, tagit ur linserna och bytt till glasögon, bytt om till mitt Snobben- nattlinne samt satt mig i soffan o kopplat av med en kopp te och ett inspelat IDOL.
Istället fastnade jag på YouTube och med en massa klipp på Koenigsegg!
Detta är det bästa av de jag skådat ikväll och det får mig att gråta lyckoRYStårar (ta dig fyra minuters ledigt från vad du än gör/ska göra och se heeela filmklippet!):

http://www.youtube.com/watch?v=D2TxNDC815U

Halleluja Christian von Koenigsegg för att ha byggt denna fantastiska bil! Jesus finns fanimig...
Tack snälla Christian för att du finns och för att du skänkt
en sleten sketen småbarnsmamma flera lyckoskutt ikväll!


FAKTA Koenigsegg Limited Edition CCX/CCXR:

0-100 km/h: 3,2 sekunder/3,2
0-200 km/h: 9,2 sekunder/8,9
0-200-0 km/: 14 sekunder/13,7
Toppfart: 395 km/h+/400 km/h+Stoppsträcka 100-0 km/h: 32 m/32 m
VIkt/effektförhållande: 1,59 kg/hk/1,26
Bränsleförbrukning, blandad: 17 l/100 km/22 l (E85)
Volym: 4,7 liter/5,0 liter
Effekt: 888 hk (ALLTSÅ ÅTTAHUNDRAÅTTIOÅTTA HK...)/1018 (ETTUSENARTON HK!!!)
Maximalt vridmoment: 920 Nm/5.800 rpm/1.060 Nm/5.600 rpm
Torrvikt: 1.280 kg
Pris: 13 miljoner för CCX och 14 miljoner för CCXR

(ovan info från Bilsport 2007)