Fina brev:

10 mars 2010:
"Så kul! Hjälp som jag skrattade åt dig oanständiga människa! Du är heltoppen, såg dig på Intiman och det var första men förhoppningsvis inte sista gången. Kalas!
Hälsning Sissela Kyle"

21 december 2010:
"Hej Cilla! Kul att vi är fb-vänner! Ville bara hylla dig lite grand; såg dig på ROAST och tyckte du var fullkomligt fabulöst bra och rolig! Kör hårt och hoppas vi syns någon gång.
God Jul! Rachel Molin"

måndag 7 september 2009

Gastas höstpremiär!

Anna Robertsdotter har skrivit texten och tagit de flesta fotona här (samt gjort flyern ni ser i ett tidigare inlägg):


Tha whole gang after tha show... (ser mer ut som ett VIT MAKT-möte)


"Lördag 5 september sparkade höstens humorsäsong i Gävle loss på Å-Krogen med GASTA i spetsen. Trots att konkurrensen var hård om Å-Dragsbesökarna denna lördagskväll lockade skratten till sig ett nästan fullt Å-Krogen.
Med energiknippet Cilla Domstad som affischnamn och publikfriaren Niklas Folkegård som kvällens MC blev det en premiärkväll att minnas. Hans Carstensen, Gerda Bylund, Stephan Ahlgren, Fredrik Nilsson, Pierre Hesselbrandt och Stefan Söderblom, alla styrelsemedlemmar i GASTA, fanns på scenen och kickade alla loss en ny säsong med nytt skönt stå upp material som gick hem galant hos publiken.
Kvällens publik var en skön mix av generationer och både 20+arna liksom 50+arna och allt däremellan fanns representerade. Att två tredjedelar av lördagens publik aldrig tidigare satt sin fot på GASTA, hindrade inte massan från att jubla och ropa in headliner Cilla Domstad en gång till. Inte heller när Niklas Folkegård drog igång Ja må han leva för Å-Krogens arvtagare Joe Dahlberg, som dagen till äran fyllde tonåring, backade den sköna Gävlepubliken utan ställde sig snällt och leende upp för att sjunga och hurra för trettonåringen.
Med en sådan skön publik är det lätt att förstå varför stora delar av humor Sverige har GASTA som favoritklubb.Säsongen är igång med ett brak och styrelsen är överens; Premiärkvällen var helt klart en av de skönaste GASTAkvällarna i historien."

Fredrik o Niklas skyller ifrån sig på oskuldsfulla Hans. Gerda vill ha gasmask.

Här sitter jag och "citerar".
Partysugna pinglor!

Kvällens MC: Niklas Folkegård!

Kolla huvet jag har mellan benen... Därav minen.


Gerda trött efter giget. Männen svassar som vanligt runt henne.

Jag o Fredrik.


Jag, Anna R, Fredrik o Gerda.

Anna o bartender Eddie som spelade min favoritlåt (hans också tydligen) DANCING IN THE MOONLIGHT med Thin Lizzy!!! Jag sjöng heeela låten högt o hest. Publiken lämnade Å-Krogen snabbt.


Gud vad jag älskar GASTA! Ska fria nästa gång! TACK förresten, från mitt hjärtas botten, för att ni lät mig vara HEADLINER och för att ni tror på mig!