Fina brev:

10 mars 2010:
"Så kul! Hjälp som jag skrattade åt dig oanständiga människa! Du är heltoppen, såg dig på Intiman och det var första men förhoppningsvis inte sista gången. Kalas!
Hälsning Sissela Kyle"

21 december 2010:
"Hej Cilla! Kul att vi är fb-vänner! Ville bara hylla dig lite grand; såg dig på ROAST och tyckte du var fullkomligt fabulöst bra och rolig! Kör hårt och hoppas vi syns någon gång.
God Jul! Rachel Molin"

torsdag 29 oktober 2009

På hotell i Helsingborg

Om man ätit upp jordnötterna och mjölkchokladrullen som man hittade i "minbaren" på hotellrummet men lägger tillbaka själva "skalen efter lite uppfluffning så ser de väl ej tomma ut imorgon när personalen checkar av om jag tagit något ifrån minbaren och man debiteras därmed välan ej? (Obs! Hörnet på jordnötspåsen syns ju inte där inne i kylskåpet då jag lägger påsen med hörnet längst bort, längst in.)

När jag hade tömt minibaren på sötsaker och fyllt på de små vinflaskorna med äpplejuice och ställt tillbaka dem så gav jag mig ut på en runda på jakt efter mer sötsaker!
Kl.23:40 i Helsingborg hade både SevenEleven och de Pressbyrån vid Centralstationen stängt! Många Helsingborgsbor höll med om att detta var besynnerligt. Vidare kunde inte ens den vinägerdoftande toviga uteliggaren kunde rekommendera nå´t ställe som kunde ha sötsaker på natten utom en bordell som tydligen hade sockertoppar på Istegade, hette det visst, över bron.
Jag gick tillbaka moloken och duggregnig i mitt nyfriserade hår till hotellet.
Där vädjade jag till en korpulent barsk ung kvinna i personalen att jag besatt en grym PMS och därmed behövde sötsaker, BASTA! Nu.
Hon slank illa kvickt, ovanligt smidigt med tanke på den oformliga hyddan till kropp, nedför källartrappan. Upp kom hon äppleröd om kinder med en fyrkantig liten skål med amerikanska linser, apelsinchokladklyftor och gele'hallon.

Jag började en bejublande tackshow med älskord och tacksamhet som inte ens kan beskådas om ris skulle falla nerför himlen i Somalia. "75 kr" barskade hon ur sig och tackshowen var över. 75 kronor. Då får hon fanemej inte tebax skålen!
Väskan är full av hotellets små schampoflaskor (råkade stöta på städvagnen innan) och tvålar, godisskålen samt strykbrädan.