Fina brev:

10 mars 2010:
"Så kul! Hjälp som jag skrattade åt dig oanständiga människa! Du är heltoppen, såg dig på Intiman och det var första men förhoppningsvis inte sista gången. Kalas!
Hälsning Sissela Kyle"

21 december 2010:
"Hej Cilla! Kul att vi är fb-vänner! Ville bara hylla dig lite grand; såg dig på ROAST och tyckte du var fullkomligt fabulöst bra och rolig! Kör hårt och hoppas vi syns någon gång.
God Jul! Rachel Molin"

fredag 24 april 2009

Mina bilar

Nu har mitt bilintresse spårat ur fullständigt och jag har haft ett långt samtal med JOURHAVANDE PRÄST om att det här måste upphöra.
Prästen sa till mig mycket skarpt att jag bara ska satsa på att äga EN bil som jag ska ha hela livet. Bestämde mig således för:


MAYBACH
Mercedes lyxmärke! Och jag säger priset här nu lite snabbt; 64 miljoner kr. Ja, sextiofyra miljoner riksdaler. Jajamän. Minsann. Tjoho. Puh. Dunk!
Mina andra bilar, som jag nu då får sluta drömma om (men det är nästan så Q7an kan peta ner Maybachen...): KOENIGSEGG
Svensktillverkad skönhet. Köstar en sisådär 5-6-7.... miljoner

AUDI R8
Denna skönhet susade förbi mig och barna efter vårt möte i Vattenverksrondellen för ett par veckor sedan. Vilken skönhet! Ca 1,4 miljoner vill de ha. För exet på bilden blir det mer... Kolla in karlarna på bilden- som asgamar.

AUDI Q7 V12
Titta, titta, titta... TITTA!!! Vilken bil att fara land och rike runt och ståuppa i! Sedan hem och lasta in barn och make och sticka till fjällen... Sedan lasta ur barn och make och lasta in systrarna och sticka till Stockholm och shoppa. Sedan lasta ur systrarna och åka och storhandla på Coop. Sedan lasta ur maten och åka och ståuppa igen. Ensam nu då med Outcast låt Hey Ya ur den fruktansvärt bra ljudanläggningen.
Ca 1 259 000 kr. Men då är det ju en diesel- 12a...


BMW X6
Såg denna grymma bilmodell vid parkeringen vid Ölands södra udde, vid fyren Långe Jan. pkötsligt blev den där fyren helt ointressant och jag gick bara och spanade efter presumtiv ägare som jag kunde fråga ut om bilen och kanske få honom att sätta igång motorn så man kanske kunde få lyssna lite på brummet.
Och bäst av allt; modellen med en V8 startar bara på 702 000 kr.