Fina brev:

10 mars 2010:
"Så kul! Hjälp som jag skrattade åt dig oanständiga människa! Du är heltoppen, såg dig på Intiman och det var första men förhoppningsvis inte sista gången. Kalas!
Hälsning Sissela Kyle"

21 december 2010:
"Hej Cilla! Kul att vi är fb-vänner! Ville bara hylla dig lite grand; såg dig på ROAST och tyckte du var fullkomligt fabulöst bra och rolig! Kör hårt och hoppas vi syns någon gång.
God Jul! Rachel Molin"

lördag 27 juni 2009

En sommardag


Egna skörden jordgubbar smakar bäst. Fågelhelvetena har dock pickat i sig alla bär som vår ena pallkrage- full med jordgubbsplantor- hittills gett. "Blått nät" viskade någon granne. Dock hittade jag en fin liten plastuggla i garaget som jag satte mitt bland plantorna, så nu tror dumsnutarna till kajor högt där uppe i grannens träd att det är en riktig uggla i landet! Så nu sitter de där uppe på en krokig gren och skränar som ett gäng A-lagare.


Dagens fruktfat. Allting här (till och med valnötterna) är ekologiskt! Vi har köpt ekologiskt sedan 2001, jag och maken. Det är underbart att ekologiskt "ligger i tiden" för utbudet har ökat enormt sedan dess!
Vi är fruktfrossare i vår familj. Jag bara satte ner detta fatet på vår picknickfilt ute i trädgården och jag och alla tre barna (maken var på reggaekonsert i Stockholm) dök som utsvultna hökar bland godsakerna. Kajorna var skitförbannade där uppe i asken. Jordgubbarna och vattenmelonsbitarna försvann snabbast. Fredagsmys på toppnivå!


Jag bara satte ner fatet på filten ute i trädgården och vi; jag och mina tre stjärnskott (maken var på reggaekonsert i Stockholm) dök som utsvultna hökar bland godsakerna. Kajorna var skitförbannade där uppe i asken. Jordgubbarna och vattenmelonsbitarna försvann snabbast. Fredagsmys på toppnivå!