Fina brev:

10 mars 2010:
"Så kul! Hjälp som jag skrattade åt dig oanständiga människa! Du är heltoppen, såg dig på Intiman och det var första men förhoppningsvis inte sista gången. Kalas!
Hälsning Sissela Kyle"

21 december 2010:
"Hej Cilla! Kul att vi är fb-vänner! Ville bara hylla dig lite grand; såg dig på ROAST och tyckte du var fullkomligt fabulöst bra och rolig! Kör hårt och hoppas vi syns någon gång.
God Jul! Rachel Molin"

tisdag 12 januari 2010

Mitt New York och diverse perversa män

Hittade lite bilder från min tid i New York, tre år i mitten av 90-talet.


Haha, ni som inte trott på mig- här är äntligen bildbeviset på mig och min partypolare: JOEY RAMONE från The Ramones!!!
   Jag hängde en del med honom och hans fru- det är hon som tar bilden, under tiden jag bodde i New York 95-97.
   Är minst sagt mäkta stolt över att ha känt en så stor kung!
   Här är vi på vårt absoluta favvoställe CONEY ISLAND HIGH vid S:t Marks Place, East Village, på Manhattan nov-96. Tyvärr finns varken stället eller Joey kvar.


30 oktober 1996, New York City and the Halloween Parade- en årlig eeenormt stor parad med sina ca 50 000- (jo, FEMTIOTUSEN) utklädda deltagare och med hela 2 miljoner (jo, TVÅ MILJONER) åskådare!!!


Jag och min klasskamrat Valerie (vi gick The Neighborhod Playhouse teaterskola). Vi spelade ett gift lesbiskt par (kolla HANDBOJORNA som höll ihop oss som ett hårt band). Vi var hela tiden i våra karaktärer. Hon, som är gracil f.d. balettdansös, gick hela tiden dominant och argsint som tusan framför mig. Jag var en kuvad liten brud.

(KLICKA på bilden så ser ni råttan i Val´s hår!).


En läskig grej hände dock. En man gick efter just mig jättelänge, typ ett par timmar, och hade en konstig stav (böjd ner mot marken, 90 grader) som han gick och höll i och följde efter mig heeeeela tiden, tätt tätt.
   Jag o Valerie var så inne i våra roller så vi tänkte ej på att dt var nå´t konstigt. Sen fattade vi (elr hörde vi från nån) att han haft en pytteliten kamera längst ut på stavens ände, i den delen som gick parallellt med marken o filmat mig under klänningen!!! Det finns tydigen såna filmer där man filmar under tjejers kjolar/klänningar... Så nånstans finns jag och mina blodiga ben på en sån rulle.. Utan att få PRÖJS, damned it!

Klassen på The Neighborhood Playhouse.


Klasskamrat Katie Nehra och jag. Kolla våra olika stilar när vi går ut, men vi hade sååå kul.


På New Yorks största gatuloppis.


Här ser jag tyvärr ut som en blåst bimbo, men detta är mina polare i
D Generation med legendariska Howie Pyro och Jesse Malin som frontfigurer.
Bakom mig ser ni pervot och roddaren Joe Bruno
 som håller handen på ett jäkligt privat ställe.
Och som en kvart efter att denna bild togs flög på mig inne i arenans toalett
 och ville nå´t men jag blev räddad av en i bandet. Huh..


Sångaren Jesse Malin.
 Han drev även klubben Coney Island High,
där jag och Joey bland annat hängde (se bilden ovan).


Jag och min enda amerikanska kille Todd Morse. Han spelade i ett hardroreband då; H2O.
När de spelade en gång på Coney Island High -95 så spelade ett grymt band efter dem med en tjej som var ascool. Jag förstod senare att det var NO DOUBT jag sett...

Sen när jag  och syrran hängde med i den slitna gamla turnébussen till en spelning i New Jersey så spelade de en asschysst demo som de fått av sångaren som sjöng i bandet på demokassetten. Det var FUGEES!

Numera spelar Todd gitarr och skriver låtarna till Juliette Lewis band "Juliette and the licks"
och får äntligen in lite pengar på det han älskar att göra.
Han bröt nyligen upp från ett förhållande med PINK.


Kultfigur denna lilla glasögonorm. Jimmy Gestpo från Murphy´s Law.