Fina brev:

10 mars 2010:
"Så kul! Hjälp som jag skrattade åt dig oanständiga människa! Du är heltoppen, såg dig på Intiman och det var första men förhoppningsvis inte sista gången. Kalas!
Hälsning Sissela Kyle"

21 december 2010:
"Hej Cilla! Kul att vi är fb-vänner! Ville bara hylla dig lite grand; såg dig på ROAST och tyckte du var fullkomligt fabulöst bra och rolig! Kör hårt och hoppas vi syns någon gång.
God Jul! Rachel Molin"

fredag 29 januari 2010

Satans Järnvägar

Nej, det är inte Mexico City. Inte heller New Yorks tunnelbana. Ej heller Londons eller Tokyos.
Det är Centralstationen i lilla Stockholm. Idag. Kaos på grund av snö och is. 
   Skulle giga i Flen ikväll och åkte i god tid från Gävle. Kl.15:02. Skulle va i Flen kl.18:38. På scen kl.21. Sova över där. Hem imorrn. Dock var tåget mot Flen (som alla andra tåg) vansinningt försenat, skulle vara framme efter kl.23 och då skulle showen vara slut!
   Istället fick jag åka hem igen! Och det tåg jag skulle t hem var försenat "190 minuter". Låter ju inte så mycket... Men i folkmun; 3 timmar och 10 minuter!

Maken hade hällt upp en 28a Baileys Mint åt mig som stod och väntade på soffbordet hemma...

Kolla här på detta vansinniga!
   Ni ser tiden då just detta tåget mot Flen skulle avgå (det var detta tåg jag skulle ta istället för det ordinarie som var "borta") längst upp till vänster, 19:15. Nya tiden 19:30 (dock avgick detta tåg i själva verket först efter kl.22, o var framme i Flen vid 23-tiden alltså!) står längt till höger.
   Nåväl.
   Just när jag tar bilden är tåget alltså bara en kvart försenat. MEN se nu på (rull-) texten längst ner i rutan .

"SJ förbättrar punkligheten..."

(Klicka på denna bild så den blir större)

".. genom att vi stänger dörrarna 30 sek före avgång".

Hahaha, jag skulle ha uppskattat att de hade ÖPPNAT dörrarna 15 minuter tidigare!