Fina brev:

10 mars 2010:
"Så kul! Hjälp som jag skrattade åt dig oanständiga människa! Du är heltoppen, såg dig på Intiman och det var första men förhoppningsvis inte sista gången. Kalas!
Hälsning Sissela Kyle"

21 december 2010:
"Hej Cilla! Kul att vi är fb-vänner! Ville bara hylla dig lite grand; såg dig på ROAST och tyckte du var fullkomligt fabulöst bra och rolig! Kör hårt och hoppas vi syns någon gång.
God Jul! Rachel Molin"

tisdag 12 maj 2009

Grovarbete

Så här fint hade våra körsbärsträd kunnat blomma om de hade mått bra och vi ej varit tvugna att fälla dem.

Älskar grovarbete!

Har fällt tre körsbärsträd, som självsått sig, i trädgården.
Dessutom har jag styckat, huggt, sågat, skurit, slitit, dragit och delat alla träden så de skulle passa i två högar. Hög 1 består nu av kvistar och grenar med en diameter (på tjockaste stället) på högst 3 cm. Allt detta ska köras genom kompostkvarnen. Den andra högen består av avkvistade grövre grenar och stockar som vi ska klyva upp till ved.

Jag gav mig inte förrän alla tre träd var styckade och uppdelade i högarna. "Envisa jävel" svor jag till mig själv vid varje reva och jack.
Skar mig till och med med den grovtandade sågen. Gick in, tvättade rent med tvålvatten, satte på ett Star Warsplåster och gick ut och sågade igen.

Mina två "stora" barn (3 och 5,5 år) samt grannbarn från två hus hoppade lyckligt i kompostkvarnskvisthögen medan jag sågade. Min bebis kröp runt i sina galonbyxor och petade och trevade på allt och alla.
Jag njuter så vid dessa stunder! Det är en riktig Bullerbykänsla här i Strömsbro! Alla små röda hus med sina vita knutar och barn som klänger över till varann över staketen och även under dem.
Vad som först var en riktigt risig dag blev en underbar solskensdag!